موتورتوربو شارژ طراحی شرکت AVL اتریش

موتور این خودرو مجهز به تکنولوژی توربوشارژ میباشدکه باحجم 1.5 لیتر قادربه تولید قدرت 147 اسب بخاروگشتاور 210 نیوتن برمتر میباشد. از مزایای آن میتوان به شتاب صفرتاصد این خودرو 10.9 ثانیه میباشد ، همچنین  مصرف  سوخت خودرو تیگو7 مقدار6.5 لیتر به ازای هر 100 کیلوتر میباشد. میتوان از مهمترین مزایای سیستم توربو شارژر را افزایش شتاب و قابلیت رانندگی اسپورتی در کنار کاهش مصرف دانست. همچنین این موتور میتواند 37.1 % از انرژی گرمائی را به انرژی جنبشی تبدیل نموده که از این حیث توانسته است جایزه بیشترین راندمان موتور را از آن خود نماید.

 

سیستم انتقال قدرت دوکلاچه اتومات

این سیستم انتقال قدرت از نسل دوم سیستمهای دو کلاچه خشک الکترومکانیکی نشات گرفته شده است که مواد جدید مقاوم در برابر حرارت در ان استفاده گردیده است بنابراین اثر محرک بهتری و مقاومت دمایی بیشتری را فراهم می کند. که با گشتاور ورودی 250N/M همراه میباشد که قابلیت رانندگی اقتصادی و اسپورتی را فراهم می نماید. از همین رو باعث تولید قدرت مستقیم بیشتر، راندمان انتقال قدرت بالاتر و واکنش سریعتر انتقال می شود.سیستم انتقال قدرت همواره روان و صریح با چرخ دنده های متغیر می باشد که این عمل باعث راندمان بالا ، مصرف سوخت کمتر و دوام بیشترسیستم انتقال قدرت می گردد.

 

سیستم تعلیق عقب کشنده ، چند گانه با فنرپیچشی

 

 این سیستم تعلیق به طور قابل ملاحظه ایی باعث افزایش ثبات خودرو در هنگام تغییر مسیر و چرخش در سرعت های بالا و همچنین استحکام سیستم تعلیق می گردد که باعث جلوگیری از سر و صدا و لغزش در حین رانندگی می گردد و یک رانندگی با لذت و سواری و راحت را به وجود می آورد

 

شاسی با طراحی وساختار اسپورتی

 این شاسی بر اساس پلتفرم T1X چری با دقت خاصی طراحی و ساخته شده است که نتیجه تجربه و کار کارشناسان برجسته شرکت معروف بریتانیائی لوتوس می باشد.
ضمن داشتن ویژگیهای یک خودروی شاسی بلند، داشتن 5 ستاره ایمنی استاندارد اروپا یک رانندگی بسیار عالی را برای شما به ارمغان می آورد، عملکرد رانندگی در تمام شرایط گوناگون جاده ای  قابل تنظیم می باشد تا خودرو انعطاف پذیری بهتری در سرعت های پایین و ثبات بیشتری در سرعت های بالا را داشته باشد.

 

 

منبع: چری

ارسال نظر